INTERVIEW MET THIJS HOLTEN, SALES MANAGER BIJ INTER:
"Wij doen veel meer dan aanleggen, adviseren en begeleiden. Wij ontzorgen"
”De juiste informatie op het juiste moment beschikbaar stellen, zodat medewerkers zo snel en goed mogelijk de beste besluiten kunnen nemen. Eigenlijk is dat voor ons waar het om draait als het gaat om meldkamers”, vat Thijs Holten van INTER bondig samen. Holten is sales manager bij de audiovisueel/IT system integrator in Duiven en weet waar hij het over heeft. De stijlkaart met bijzondere opdrachten en oplossingen die zijn bedrijf kan presenteren, is haast eindeloos.
Maar belangrijker dan de vele succesvol afgeronde projecten zijn de oplossingen die INTER wil bieden voor vraagstukken en problemen die soms zelfs nog niet eens of niet helemaal bestaan. “Wij zoeken nadrukkelijk het overleg en de verbinding”, stelt Thijs Holten vast. “We toetsen al onze ervaring en expertise voortdurend aan die van klanten, van de markt en die van andere bedrijven. Daar zie je ook het belang van Meldkamerplein. Zoveel kennis en kunde verzameld in een portal zorgt er voor dat we nog beter in staat zijn om de complexe problemen op te lossen waarvoor meldkamergebruikers al staan, of binnen vijf of tien jaar nog komen te staan.” INTER steekt veel tijd in advies vooraf aan opdrachtgevers. “Samen streven we er naar de behoefte van de klant zo goed mogelijk in beeld te brengen. Bijvoorbeeld voor een marktconsultatie. Het is een neutrale en onafhankelijke manier om beslagen ten ijs te komen. Niet alleen voor de klant, maar ook voor ons geldt: hoe concreter de vraag, hoeveel beter en gerichter de oplossingen kunnen zijn. Tegen realistische voorwaarden en prijzen.” “In vijftig jaar is INTER flink gegroeid. Maar zelfs met honderd man in dienst zijn we nog steeds een platte organisatie. Onze medewerkers zijn stuk voor stuk specialisten die weten wat ze doen, onze klanten kennen en hun processen snappen. Wij praten niet vanuit een ivoren toren, maar staan allemaal nog steeds met onze poten in de klei, om het zo maar eens te zeggen. Dat geldt voor iedereen. Ja, ook voor de directie. Daardoor kunnen we operationele wensen vertalen in praktische uitvoering.” “In eerste instantie leveren wij de techniek om alle audio- en videobronnen naar de werkplek te brengen en er voor te zorgen dat een operator al die bronnen kan gebruiken en benutten met behulp van een muis en een toetsenbord. Maar het is beslist breder dan dat. Het gaat niet alleen om de werkplek of zelfs de meldkamer. Het gaat ook om het ‘landschap’ er omheen. Hoe kunnen we de totale omgeving zo vormgeven dat gebruikers het maximale uit hun meldkamer halen.” Het houdt niet op bij ontwerp en uitvoering. In de afgelopen vijftig jaar heeft INTER zich gespecialiseerd in oplossingen en 24/7 beheer van kritische (bedrijfs)processen in onder meer de industrie, de mobiliteitssector en de (openbare) veiligheid, 365 dagen per jaar. Thijs Holten: “Wij doen veel meer dan aanleggen, adviseren en begeleiden. Wij ontzorgen. Zodat onze klanten al hun aandacht kunnen richten op hun werk. Het werk waar het allemaal echt om draait.” (september 2021) |
Het gaat niet alleen om de werkplek of zelfs de meldkamer. Het gaat ook om het 'landschap' er omheen. Hoe kunnen we de totale omgeving zo vormgeven dat gebruikers het maximale uit hun meldkamer halen. |