Op dit moment staan er geen evenementen of kennissessies op het programma. Volg ons op LinkedIn zodat u direct op de hoogte bent van onze evenementen en ander nieuws over Meldkamerplein.
Hieronder leest u alles over reeds plaatsgevonden evenementen, zodat u een idee krijgt van de thema's die aan bod komen tijdens onze kennissessies.
Hieronder leest u alles over reeds plaatsgevonden evenementen, zodat u een idee krijgt van de thema's die aan bod komen tijdens onze kennissessies.
REEDS PLAATSGEVONDEN
27 november 2024 | Het renoveren en het transitieproces van de meldkamer
Bij een renovatie van de meldkamer lopen we tegen specifieke zaken aan die vaak anders zijn dan wanneer we te maken hebben met volledige nieuwbouw.
De uitdagingen, lessons learned, de menselijke factor, de consequenties voor de werkomgeving en nog veel meer zaken die spelen rond dit thema kwamen ruimschoots aan bod.
Daarbij behandelden we ook een interessante use case, in dit geval de renovatie van de meldkamer van Gate Terminal op de Maasvlakte.
De uitdagingen, lessons learned, de menselijke factor, de consequenties voor de werkomgeving en nog veel meer zaken die spelen rond dit thema kwamen ruimschoots aan bod.
Daarbij behandelden we ook een interessante use case, in dit geval de renovatie van de meldkamer van Gate Terminal op de Maasvlakte.
Datum: 27 november 2024
Inloop: 15.30 uur
Aanvang programma: 16.00 uur
Einde: 20.30 uur
Adres: Sopra Steria, Ringwade 1, 3439 LM Nieuwegein
Interesse? Vul het formulier hieronder in.
Inloop: 15.30 uur
Aanvang programma: 16.00 uur
Einde: 20.30 uur
Adres: Sopra Steria, Ringwade 1, 3439 LM Nieuwegein
Interesse? Vul het formulier hieronder in.
Op 27 november 2024 organiseerde Meldkamerplein een kennissessie die volledig in het teken stond van het renoveren en het transitieproces van de meldkamer.
Sprekers uit de praktijk vertelden over de uitdagingen, hun ervaringen en hun visie op dit thema.
De doelgroep werd gevormd door zowel partijen die zich bezighouden met advies, beleid, beheer van Meldkamers, als teamleiders / managers van operators en van help desk en/of service desk medewerkers.
Het programma zag er als volgt uit:
- Duo-presentatie door Ivo van Wijk en Paul Kooistra (werkzaam voor de LMS)
- Duo-presentatie door Jeanine Frunt en Herman van Veelen (namens VHP human performance)
- Presentatie door Alex Loemij (namens Gate Terminal)
- Buffet, aangeboden door Meldkamerplein
Sprekers
Ivo van Wijk
Programmamanager Huisvesting LMS LMS Renoveren naar innovatie, als elke seconde telt Hoe komen we in Nederland tot tien meldkamers en één nationaal crisiscentrum aangesloten op één infrastructuur. Hoe zorgen we gelijktijdig voor 24/7 continuïteit, renoveren we naar innovatie en houden we rekening met toenemende schaarste in bijvoorbeeld personeel en energie? In vogelvlucht neemt Ivo je mee in deze wereld en zoomt in op de conceptuele invulling van het nationaal crisiscentrum. |
Over Ivo van Wijk:
Ivo is een (interim)manager met ruime en brede ervaring in het managen van complexe huisvesting, (ver)bouw en vastgoedvraagstukken in een complexe en/of (politiek) bestuurlijke omgeving. Momenteel werkzaam voor de Landelijke Meldkamer Samenwerking (LMS) als Programmamanager Huisvesting. Een buitengewoon dynamische, ook technisch complexe omgeving met veel stakeholders. Balanceren tussen jaren durende veranderingen, innovaties én 24/7 continuïteit. |
Paul Kooistra
Senior Principal Expert Integrale Veiligheid LMS ICT-vereisten voor het implementeren van meerdere meldkamers Wat is er voor ICT nodig voor het implementeren van meerdere meldkamers in een generiek kantoorgebouw? Wat moet daarvoor allemaal aan netwerken, stroom, en apparatuur naar binnen worden gebracht? Dit wordt toegelicht aan de hand van een lopende case; de inrichting van het hoofdkantoor van de Landelijke Meldkamer Samenwerking. |
Over Paul Kooistra
Paul is al jaren als expert in het meldkamerveld werkzaam. Hij doet dit vanuit verschillende rollen, variërend van Management Consultant, Projectleider tot Architect. Hij heeft een klassieke ICT achtergrond en beschikt zowel over brede als diepgaande kennis. Zijn uitdaging zoekt hij in complexe trajecten waarvoor creatieve oplossingen vereist zijn. |
Jeanine Frunt
Senior adviseur en veranderkundige Vhp human performance Herman van Veelen Senior adviseur en industrieel ontwerper Vhp human performance De menselijke kant van de renovatie: een veranderproces Een nieuwe werkomgeving heeft impact op de mens die er gaat werken. Hoe kom je samen tot een gedragen ontwerp én creëer je een werkcultuur waarin mensen goed en prettig samen werken in hun gerenoveerde werkomgeving? Herman en Jeanine delen in een duopresentatie waardevolle inzichten en succesfactoren in het begeleiden van dit proces van verandering. |
Over Herman van Veelen
Ir. Herman van Veelen, Eur. Erg, studeerde Industrieel Ontwerpen aan de TU Delft met focus op Integrated Product Design. Sinds 2007 werkt hij bij vhp, gespecialiseerd in meld- en controlekamers, met als doel inspirerende werkomgevingen te creëren die prestaties verbeteren. Zijn werk omvat usability-onderzoek, accessibility, eye-tracking en cameraplannen. Ook is hij actief in de Raad voor Europese ergonomen. Over Jeanine Frunt
Sinds 2006 is Jeanine Frunt werkzaam als senior adviseur en veranderkundige bij vhp human performance. Jeanine is gespecialiseerd in gedrag- en cultuurveranderingen. Ze begeleidt verandertrajecten vanuit mens- en organisatieperspectief op leiderschap, samenwerking en communicatie. Haar aanpak is mensgericht én resultaatgestuurd, passend bij de organisatie en de mensen die er werken. |
Alex Loemij
Shiftsupervisor Gate Terminal Gate Terminal, nu en in de toekomst Tijdens deze presentatie komen onderstaande vragen en thema's aan bod:
|
Over Alex Loemij
Geboren in Brielle, weduwnaar, vier kinderen (twee uit eerste huwelijk, twee bonuskinderen uit tweede huwelijk). Studie: Algemene Operationele Technieken (STC) Werkervaring: 20 jaar gewerkt bij Maasvlakte Olie Terminal (MOT) en vanaf de start in 2010 werkzaam bij Gate Terminal. Als vrijwilliger heeft Alex 22 jaar lang bij de Brandweer gezeten. |
24 en 25 april 2024 | eRIC 2024
Tijdens de eRIC toonde Meldkamerplein oplossingen voor het totale meldkamerdomein, met speciale focus op industriële omgevingen, 112-omgevingen en de bewaking van de openbare infrastructuur.
Hoe komt u tot een optimale geïntegreerde aanpak met betrekking tot keteninformatie?
Merkonafhankelijk, gericht op de integratie van processen in maakbare state-of-the-art technische oplossingen.
Wilt u meer informatie over onze oplossingen? Neem dan contact met ons op.
Hoe komt u tot een optimale geïntegreerde aanpak met betrekking tot keteninformatie?
Merkonafhankelijk, gericht op de integratie van processen in maakbare state-of-the-art technische oplossingen.
Wilt u meer informatie over onze oplossingen? Neem dan contact met ons op.
8 februari 2024 | Event: Informatiegestuurd optreden in een multi-disciplinaire omgeving
EVENT | 8 februari 2024 | Informatiegestuurd optreden in een multidisciplinaire omgeving
Data wordt meer en meer de drijvende kracht achter besluitvorming, zo ook binnen meldkamers en informatieknooppunten.
Informatiegestuurd optreden is uiterst relevant: informatie uit verschillende bronnen, sensoren en systemen wordt gebruikt om efficiënt en effectief te kunnen acteren op een melding of incident. Het delen van data en informatie tussen organisaties en informatieknooppunten is van belang om overkoepelende problematiek aan te pakken.
Met de opkomst van AI en de grote beschikbaarheid aan data liggen er mogelijkheden voor samenwerking om de overstap te maken naar een meldkamer/informatieknooppunt waar proactief wordt geacteerd op informatie.
Maar hoe zorg je voor een duurzame en integrale oplossing? Hoe richt je de governance in? Wat zijn de mogelijkheden en waar begin je?
Informatiegestuurd optreden is uiterst relevant: informatie uit verschillende bronnen, sensoren en systemen wordt gebruikt om efficiënt en effectief te kunnen acteren op een melding of incident. Het delen van data en informatie tussen organisaties en informatieknooppunten is van belang om overkoepelende problematiek aan te pakken.
Met de opkomst van AI en de grote beschikbaarheid aan data liggen er mogelijkheden voor samenwerking om de overstap te maken naar een meldkamer/informatieknooppunt waar proactief wordt geacteerd op informatie.
Maar hoe zorg je voor een duurzame en integrale oplossing? Hoe richt je de governance in? Wat zijn de mogelijkheden en waar begin je?
Op 8 februari 2024 organiseerde Meldkamerplein een kennissessie die volledig in het teken stond van Informatiegestuurd optreden in een multidisciplinaire omgeving.
Sprekers uit de praktijk vertelden over de uitdagingen, ervaringen en visie op dit thema.
De doelgroep: zowel partijen die zich bezig houden met beleid en beheer van meldkamers, als teamleiders / managers van operators en van helpdesk- en/of servicedeskmedewerkers.
De invulling van de avond zag er als volgt uit:
Sprekers uit de praktijk vertelden over de uitdagingen, ervaringen en visie op dit thema.
De doelgroep: zowel partijen die zich bezig houden met beleid en beheer van meldkamers, als teamleiders / managers van operators en van helpdesk- en/of servicedeskmedewerkers.
De invulling van de avond zag er als volgt uit:
- Spreker:
Roderick van ’t Hoog (directeur Q Intelligence BV) met als thema: “Van overzicht naar vooruitzicht; Inzage in hoe Intelligence in staat stelt tot het anticiperen op of het voorspellen van toekomstige situaties” - Spreker:
Sander Koot (Innovatie Nationale Politie) met als thema: “Hoe bouw je een gezamenlijk beeld wanneer er nog niks is? En hoe bouw je een gezamenlijk beeld wanneer de belangen, techniek en besturing uiteen lopen?” - Spreker:
Elvin Dechesne (Ordina) met als thema “Zonder semantiek kun je data niet combineren, laat staan informatiegestuurd optreden” - Spreker:
Ronald Bommerson (Principle consultant TriOpSys) met als thema: “Is informatiegestuurd werken moeilijk? Hoe ga je starten en wat is ervoor nodig?" - Buffet
Aangeboden door Meldkamerplein
Datum: 8 februari
Inloop: vanaf 15:30 uur
Start programma: 16:00 uur
Einde: 20:30 uur
Locatie: Auditorium Ordina, Ringwade 1, 3439 LM Nieuwegein
Dit was een besloten event.
Inloop: vanaf 15:30 uur
Start programma: 16:00 uur
Einde: 20:30 uur
Locatie: Auditorium Ordina, Ringwade 1, 3439 LM Nieuwegein
Dit was een besloten event.
PROGRAMMA | SPREKERS
Elvin Dechesne
Informatie Architect Ordina Elvin Dechesne heeft als creatieve ontwikkelaar aan de voorgrond gestaan bij de ontwikkeling van rijke interactieve apps. Hij neemt zijn ervaring met UX/UI en software development mee bij complexe data gedreven vraagstukken waar de mens uiteindelijk centraal staat. Thema presentatie: De verbinding tussen mens en techniek, de uitwisseling van gegevens en informatie – kenmerkende uitdagingen voor grote organisaties. Een technisch feestje of moeten we oplossingen zoeken in een culturele omslag? Misschien wel beide – informatieknooppunt met een grondslag in de semantiek; de kennisgraaf als verbindende factor in het landschap. |
Ronald Bommerson
Principle consultant TriOpSys Als consultant met een achtergrond in informatica, helpt Ronald Bommerson klanten om complexe business vraagstukken te vertalen naar eenvoudige en gebruiksvriendelijk ICT-oplossingen. Hij is al meer dan 20 jaar werkzaam in meldkamers van openbare orde en veiligheid waaronder Douane, 112, KMar en NS. In de projecten waaraan Ronald heeft gewerkt spelen locatie, datacommunicatie, incidentmanagement en GIS een belangrijke rol. Thema presentatie: Is informatiegestuurd werken moeilijk? Hoe ga je starten en wat is ervoor nodig? Aan de hand van een stappenplan gaan we op zoek naar het antwoord. |
Roderick van 't Hoog
Directeur Q Intelligence BV Roderick van 't Hoog is een voormalig Officier Intelligence & Security bij de Koninklijke Luchtmacht (2005-2022). Intelondersteuning geboden aan missies boven Afghanistan, Irak, Syrië en Libië. Verantwoordelijk geweest voor de opbouw van de analysecapaciteit van de MQ-9 Reaper eenheid. Tegenwoordig vanuit Q Intelligence BV verbonden aan de Veiligheidsregio Groningen als adviseur informatiegestuurd werken en coördinator Veiligheidsinformatieknooppunt (VIK). Thema presentatie: Van overzicht naar vooruitzicht: Inzage in hoe Intelligence in staat stelt tot het anticiperen op of het voorspellen van toekomstige situaties. |
Sander Koot
Innovatie, Nationale Politie Sander werkt nu vijf jaar voor de Politie, waar hij bijdragen levert aan informatiegegestuurd werken in de meldkamer, het Landelijk Operationeel Team Corona en de opvang en spreiding van Oekraïense ontheemden. Thema presentatie: Hoe bouw je een gezamenlijk beeld wanneer er nog niks is? En hoe bouw je een gezamenlijk beeld wanneer de belangen, techniek en besturing uiteen lopen? |
Event 21 september 2023 | Event: Toepassingen van AI in de meldkamer
EVENT | 21 september 2023 | Toepassingen van AI in de meldkamer
Op donderdag 21 september 2023 organiseerde Meldkamerplein weer een bijeenkomst in Nieuwegein. Het thema van dit event kan bijna niet actueler:
Toepassing van Artificiële Intelligentie in de meldkamer
Sprekers uit verschillende disciplines gaven hun visie op het toepassen van AI in het meldkamerdomein.
Het programma zag er als volgt uit:
Toepassing van Artificiële Intelligentie in de meldkamer
Sprekers uit verschillende disciplines gaven hun visie op het toepassen van AI in het meldkamerdomein.
Het programma zag er als volgt uit:
- Dr. Ir. Sicco Verwer (TU Delft) met als thema:
Toepassing Machine Learning binnen netwerken – black-box vs white box - Ruud Toonders (Bosch) met als thema:
Ontwikkelingen op het gebied van CCTV, van verleden tot heden en toepassing AI - Paul Verhaar (Politie AI-expertise team) met als thema:
State-of-the-art AI - AI toepassingen binnen de Nationale Politie - Meindert Kamphuis (Rijksinspectie Digitale Infrastructuur) met als thema:
AI wetgeving: AI ACT & ChatGPT
7 juni 2023: | Event: Comfort en gezondheid in het meldkamerdomein
Dit event heeft reeds plaatsgevonden.
Op 7 juni 2023 organiseerde Meldkamerplein de bijeenkomst 'Comfort en gezondheid in het meldkamerdomein'.
Bij de inrichting van meldkamers spelen veel factoren mee die een belangrijke invloed hebben op het comfort en de gezondheid van de mensen die in een meldkameromgeving werken. Denk daarbij aan 24/7-diensten, werken in shifts, met veel operators in dezelfde ruimte werken, of juist als eenling.
COMFORT EN GEZONDHEID IN MELDKAMEROMGEVINGEN
Wij nodigen u graag uit voor dit event op 7 juni 2023, dat in het kader staat van comfort en gezondheid in meldkameromgevingen. Sprekers uit de praktijk vertellen over de uitdagingen, ervaringen en hun visie op het thema integrale uitwerking van huisvesting voor meldkamers en control rooms.
Wij focussen ons daarbij op teamleiders en managers van operators/helpdeskmedewerkers die zich bezighouden met ontwerp, projectmanagement of beheer van meldkamers.
Via onderstaand inschrijfformulier kunt u uw interesse voor deelname aan dit event aangeven.
PROGRAMMA
Datum: 7 juni 2023
Locatie: Ordina, Ringwade 1, 3439 LM Nieuwegein (gratis parkeren)
Aanvang: 16.30 uur
Start presentaties: 17.00 uur
Dit event werd gefaciliteerd door Ordina, één van de initiatiefnemers van Meldkamerplein.
Als u zich inschrijft vragen wij om uw akkoord voor het opnemen van uw gegevens in het adressenbestand van geïnteresseerden in Meldkamerplein, en gaat u akkoord met het gebruik van deze gegevens door de partners van Meldkamerplein.
Op 7 juni 2023 organiseerde Meldkamerplein de bijeenkomst 'Comfort en gezondheid in het meldkamerdomein'.
Bij de inrichting van meldkamers spelen veel factoren mee die een belangrijke invloed hebben op het comfort en de gezondheid van de mensen die in een meldkameromgeving werken. Denk daarbij aan 24/7-diensten, werken in shifts, met veel operators in dezelfde ruimte werken, of juist als eenling.
COMFORT EN GEZONDHEID IN MELDKAMEROMGEVINGEN
Wij nodigen u graag uit voor dit event op 7 juni 2023, dat in het kader staat van comfort en gezondheid in meldkameromgevingen. Sprekers uit de praktijk vertellen over de uitdagingen, ervaringen en hun visie op het thema integrale uitwerking van huisvesting voor meldkamers en control rooms.
Wij focussen ons daarbij op teamleiders en managers van operators/helpdeskmedewerkers die zich bezighouden met ontwerp, projectmanagement of beheer van meldkamers.
Via onderstaand inschrijfformulier kunt u uw interesse voor deelname aan dit event aangeven.
PROGRAMMA
Datum: 7 juni 2023
Locatie: Ordina, Ringwade 1, 3439 LM Nieuwegein (gratis parkeren)
Aanvang: 16.30 uur
Start presentaties: 17.00 uur
- Karlien Berghman (vhp human performance
Gezond en comfortabel werken in de meldkamer - Marien van Wijngaarden (MW) en Bas Kohlmann (KWK)
Integrale uitwerking van huisvesting van meldkamers - Dennis Pennings (RHDHV)
De rol van akoestiek in de meldkamer - Toine Schoutens (FluxPlus)
De invloed van (biodynamische) verlichting op het comfort en de gezondheid van de operators in de meldkamer
Dit event werd gefaciliteerd door Ordina, één van de initiatiefnemers van Meldkamerplein.
Als u zich inschrijft vragen wij om uw akkoord voor het opnemen van uw gegevens in het adressenbestand van geïnteresseerden in Meldkamerplein, en gaat u akkoord met het gebruik van deze gegevens door de partners van Meldkamerplein.
1. Inleiding op het thema 'Gezond en comfortabel werken in de meldkamer'
Karlien Berghman
Senior human factors adviseur vhp human performance |
Vanuit haar achtergrond in Industrial Design & Engineering ontwerpt Karlien Berghman al meer dan zes jaar meld- en controlekamers in alle soorten en maten. Ze is de schakel tussen gebruikers, technisch ontwerpers en het management. Haar kennis en ervaring uit verkeers- en bediencentrales benut ze voor procescontrolekamers en security meldkamers, en andersom.
Karlien bespreekt de dilemma’s (onder meer voor operators en managers) die vaak in dit soort projecten spelen. Hoe zorg je dat de werkplek recht doet aan alle belangen? In haar presentatie gaat Karlien verder in op de invloed die het werken in meld- en controlekamers heeft op de gezondheid van de operators, zowel lichamelijk als cognitief. Aan de hand van voorbeelden licht ze toe hoe zij daar tijdens het ontwerpen rekening mee houdt. |
2. Integrale uitwerking van huisvesting van meldkamers
Marien van Wijngaarden
Projectmanager - Huisvesting & Inrichting, MW Marien van Wijngaarden Management in advies en techniek Bas Kohlmann
Huisvestingsregisseur / Partner - KWK |
Marien van Wijngaarden en Bas Kohlmann hebben ruim 25 jaar ervaring als huisvestingsadviseur / projectmanager en zijn met name werkzaam binnen het Veiligheidsdomein. Vanaf 2011 is Bas en vanaf 2013 Is Marien betrokken bij de ontwikkeling van de landelijke 112 meldkamers. De samenwerking met Bas en Marien is hier ook ontstaan. De kennis vanuit de 112 meldkamers wordt nu ook verbreed binnen andere organisaties.
In de presentatie wordt stilgestaan bij het belang van de integrale uitwerking van een meldkamer op het gebied van huisvesting. Gebruikersparticipatie en afstemming met techniek is hierbij cruciaal. Ook wordt een aantal ervaringen vanuit het land gedeeld. Eenheid in verscheidenheid, kansen en beperkingen worden kort onder het voetlicht gebracht. |
2. De rol van akoestiek in de meldkamer
Dennis Pennings
Adviseur Akoestiek en Bouwfysica Royal Haskoning DHV |
Betrokken, samenwerkend en analytisch, dat ben ik! Ik ben Dennis Pennings en als adviseur akoestiek en bouwfysica bevind ik mij in het speelveld tussen gezonde en comfortabele leefomgeving, materiaalgebruik en energiegebruik van gebouwen. Van kleine bouwfysische onderzoeken in kantoren tot grote multidisciplinaire ontwerpprojecten in de publieke markt help ik klanten, gebruikers en ontwerpers.
Welke rol speelt akoestiek in meldkamers en hoe ontwerp je hierop? In deze sessie vertelt Dennis over afwegingen bij het ontwerpen van meldkamers en welke middelen ingezet kunnen worden. Gedurende de sessie wordt besproken welke parameters berekend, gemodelleerd en gemeten kunnen worden en hoe je dit meeneemt in het ontwerp. |
3. De invloed van (biodynamische) verlichting op het comfort en gezondheid van de operators in de meldkamer
Toine Schoutens
Chrono coach FluxPlus |
Toine Schoutens is opgeleid als psychiatrisch verpleegkundige en kwam eind jaren '80 in contact met lichttherapie. Via omzwervingen op de TU/e en het Coronel Instituut (UvA) begon hij in 2013 het bedrijf FluxPlus dat is gespecialiseerd in lichtontwerp voor ruimten waar mensen met een kritische taak in 24/7 continu dienst werken.
In de presentatie wordt kort ingegaan op de anatomie en fysiologie van het circadiane systeem van de mens. Wat zijn de gevolgen van het werken in de nacht op korte en lange termijn? En hoe kun je met integratieve verlichting, kennisoverdracht en chronocoaching de werkomstandigheden en daarmee samenhangend de gezondheid verbeteren? |
7 januari 2023 | Event: Meldkameroplossingen voor ziekenhuizen
Reeds plaatsgevonden:
EVENT | 25 JANUARI 2023 MELDKAMEROPLOSSINGEN VOOR ZIEKENHUIZEN
Op 25 januari 2023 organiseerde Meldkamerplein het event 'Meldkameroplossingen voor ziekenhuizen'.
De ziekenhuiswereld staat voor grote uitdagingen op het gebied van digitalisering, privacy- en beveiligingsmaatregelen en online monitoring.
Meldkamerplein heeft als doel om kennis te delen over vraagstukken die spelen in meldkamers en control rooms. Dat leidt tot nieuwe ontwikkelingen, verbeteringsplannen en innovaties. Wij brengen partijen bij elkaar om samen tot de beste aanpak te komen.
In dit kader organiseren we regelmatig events over actuele onderwerpen. We nodigen deelnemers uit op persoonlijke titel of op initiatief van een van de partners binnen Meldkamerplein. We zoeken altijd naar de juiste balans in de verdeling markt, business en wetenschap
De ziekenhuiswereld staat voor grote uitdagingen op het gebied van digitalisering, privacy- en beveiligingsmaatregelen en online monitoring.
Meldkamerplein heeft als doel om kennis te delen over vraagstukken die spelen in meldkamers en control rooms. Dat leidt tot nieuwe ontwikkelingen, verbeteringsplannen en innovaties. Wij brengen partijen bij elkaar om samen tot de beste aanpak te komen.
In dit kader organiseren we regelmatig events over actuele onderwerpen. We nodigen deelnemers uit op persoonlijke titel of op initiatief van een van de partners binnen Meldkamerplein. We zoeken altijd naar de juiste balans in de verdeling markt, business en wetenschap
18 en 19 mei 2022 | eRIC 2022
ERIC 2022 Vliegveld Twenthe
|
TriOpSysTriOpSys is expert in het ontwerpen, realiseren en beheren van ICT-platformen voor Mission Critical meldkameromgevingen. Deze expertise hebben wij in de afgelopen 20 jaar opgebouwd op vele gebieden bij verschillende meldkamers. Binnen TriOpSys hebben we een team van specialisten die wij kunnen inzetten in het meldkamerdomein.
TriOpSys, één van de acht gerenommeerde bedrijven binnen Meldkamerplein, is zeer actief binnen het samenwerkingsverband. Het bedrijf stelt zijn jarenlange ervaring, kennis en expertise binnen het meldkamerdomein beschikbaar. Zelf zegt TriOpSys daarover: “Wij zijn al 25 jaar actief in het missiekritische domein. Bij omgevingen die ertoe doen, waar iedere seconde telt, waar systemen niet mogen uitvallen en waar het draait om continuïteit. Kortom hulp in de gehele keten op het gebied van Mission Critical IT. Dit is enerzijds het adviseren over hoe gewenste doelstellingen te bereiken (onafhankelijk advies/business consultancy/project management). Anderzijds omvat dit het ontwikkelen en onderhouden van softwareapplicaties en het realiseren van integraties, vaak met een technische complexe en missiekritische inslag. Ten derde het beheren en hosten van platformen en systemen die 24/7 up en running moeten zijn. TriOpSys levert zijn diensten aan eindklanten, maar is vaak ook een partner in consortia om met eigen expertise en die van de partners de klant een gezamenlijke totaaloplossing te bieden.” “Samenwerken in een ecosysteem is van essentieel belang, om daarmee onze relaties alle benodigde kennis voor hun meldkamers beschikbaar te stellen. Vandaar ook ons enthousiasme over Meldkamerplein, waarvan het motto immers luidt: kennisdeling | innovatie | netwerking.” Wij kunnen niet wachten tot de eRIC zijn poorten weer opent! Kom langs bij de stand van Meldkamerplein en ervaar onze oplossingen. |
|
Bosch Energy and Building SolutionsBosch Energy and Building Solutions is één van de acht gerenommeerde bedrijven binnen Meldkamerplein die zijn bijdrage levert aan het delen van kennis en expertise binnen het meldkamerdomein. Tijdens de eRIC laten wij u graag kennismaken met onze oplossingen.
Vanuit zijn expertise als onafhankelijke system integrator is Bosch veelal betrokken bij uitdagende en gecompliceerde vraagstukken op het gebied van integraties binnen meldkamers. Een succesvolle eindoplossing kan alleen worden bereikt wanneer er kennisdeling plaatsvindt, innovatie de boventoon voert en vanuit het netwerk de juiste partners aansluiten. Vandaar ook dat Bosch betrokken is bij Meldkamerplein: kennisdeling | innovatie | netwerking. Ervaar innovatie bij onze stand. U bent van harte welkom! |
|
EAL ApeldoornEAL Apeldoorn is als ontwikkelaar en producent actief in het meldkamerdomein met aan veiligheid gerelateerde applicaties en bijbehorende hardware. Als 100% eigenaar van de (intellectuele) rechten is EAL in staat de wensen en eisen van de markt optimaal te volgen en te beantwoorden.
Core-business EAL Apeldoorn Toegangscontrolesystemen, voice-recordingsystemen en mobiele datacommunicatiesystemen vormen onze core business. Al 50 jaar is de in-house R&D-afdeling dagelijks bezig met het perfectioneren en het laten evolueren van deze systemen. Zo verwezenlijken we klantspecifieke aanpassingen en oplossingen. Wij zijn trots op onze relaties binnen de diverse overheden, noodhulpdiensten, de zorgsector, de bancaire sector, de (petro-)chemische sector en de midden- en groot-zakelijke markt. Een volledig Nederlands product De ontwikkeling van onze producten vindt plaats in Apeldoorn, en de productie van hardware elders binnen Nederland. Een kwestie van MVO én een kwestie van veiligheid. Software en data on-premises geïnstalleerd of niet. Zonder toegang van buitenaf en altijd beschikbaar. En met de zekerheid van een goede ondersteuning en zelfs een Escrow-regeling. Bezoek ons tijdens de eRIC EAL Apeldoorn is aanwezig op het centrale plein van Meldkamerplein. Daarnaast bemannen wij een eigen stand. We laten u graag zien wat EAL u te bieden heeft en hoe onze producten geïntegreerd kunnen worden met de diensten en producten van de overige bedrijven binnen Meldkamerplein. Op onze eigen stand zijn onze product-owners aanwezig. Mensen met kennis en erg ruime ervaring. Niet alleen met het product, ook met uw manier van werken. Onze denkwijze is gevormd door uw werkwijze. Spreek ze dus gerust aan. Ze gaan graag met u 'de diepte in'. Betrokken mensen zijn… betrokken mensen! |
|
CreonMeldkamerplein: een kennisinstituut waar meerdere gerenommeerde bedrijven samenkomen om met elkaar te sparren over de vrijwel onzichtbare wereld van meldkamers. Ze bespreken hun huidige vraagstukken en delen kennis over innovaties met betrekking tot deze nichemarkt. Met als doel om zowel nu als in de (nabije) toekomst meldkamers op maat in te kunnen richten.
CREON maakt al vanaf het begin deel uit van Meldkamerplein. Het bedrijf is gespecialiseerd in het ontwerpen en inrichten van meld- en controlekamers en heeft al 25 jaar ervaring binnen dit vakgebied. CREON deelt graag zijn kennis en doet dat met meer dan alleen zijn klanten. Ralf Bogaerts, directeur van CREON: “Met de vergaarde kennis bij het Meldkamerplein worden innovaties geïmplementeerd, waardoor CREON vooruit blijft lopen op de muziek. En dankzij de deelname aan Meldkamerplein maakt CREON ook nog eens onderdeel uit van een club van gerenommeerde bedrijven”. Bogaerts is dan ook zeer te spreken over de meerwaarde van Meldkamerplein. “De gecreëerde synergie maakt dat we elkaar versterken bij de realisatie van innovatieve projecten. Dit vertaalt zich in mooie samenwerkingen, waarbij we aan de klant vrijblijvend voorstellen om samen te werken met onze partners van Meldkamerplein.” Ralf Bogaerts benadrukt dat de klant altijd vrij is om eventueel andere partijen in te schakelen. “Maar de synergetische werking tussen de deelnemende bedrijven binnen Meldkamerplein overtuigt de klant in de meeste gevallen.” De Meldkamerplein-inspiratieavonden werden gedurende de pre-coronatijd goed bezocht en zijn een succes gebleken. “De combinatie van het vergaren van kennis en het spreken met andere bedrijven die dezelfde informatiebehoefte hebben is in goede balans. Interessante onderwerpen worden aangesneden en Meldkamerplein biedt de mogelijkheid om te netwerken in een nichemarkt”, zegt Bogaerts. “Het is fijn om deel uit te maken van zo’n uniek kennisinstituut.” Ben je benieuwd wat CREON voor jouw meld- of controlekamer kan betekenen? Bezoek ons op 18 en 19 mei op de eRIC en kom daar meer te weten over onze producten of diensten. Of neem een kijkje op onze website. |
|
OrdinaIT Dienstverlener Ordina heeft jarenlange ervaring in het meldkamerdomein, onder andere voor de Politie, Ambulance, Brandweer en de Koninklijke Marechaussee. Ordina voert innovatieprojecten en beheercontracten uit bij verschillende meldkamers. Samen met TriOpSys beheert Ordina een van de grootste meldkamers van Nederland: meldkamer Den Haag. We zorgen voor continuïteit en betrouwbaarheid van de infrastructuur, waardoor deze meldkamer stabiel functioneert.
Voor Meldkamer Amsterdam hebben we de inrichting en de beheerprocessen geprofessionaliseerd. We brengen moderne kennis in over hoe je IT voor meldkamers slim inricht, onder andere op het gebied van functioneel beheer, technisch beheer, procesinrichting, coördinatie, projectmanagement, servicelevelmanagement en migraties. Sectoren als openbare veiligheid, mobiliteit en de procesindustrie hebben te maken met uiteenlopende meldkameruitdagingen. Via een meldkamersysteem kan een meldkamer incidentinformatie registreren en distribueren. Dit wordt gecombineerd met gerelateerde informatie zoals de gegevens van de beller, de posities en de beschikbaarheid van de hulpverleningsvoertuigen, informatie over afgesloten wegen of omleidingen en informatie over de locatie van de noodmelding. Een communicatienetwerk zorgt er daarbij voor dat de meldkamer direct in verbinding staat met de hulpverleners op straat. De meldkamer fungeert als kloppend hart tussen mensen in nood en de hulpdiensten, en vervult daarmee een cruciale rol in de samenleving. Er worden hoge eisen gesteld aan de meldkamer in termen van bereikbaarheid en beschikbaarheid, alsmede effectiviteit, kwaliteit en continuïteit. Een meldkamer kent dan ook specifieke vereisten aan de ruimte (verlichting, koeling), inrichting (werkplek en omgeving), visualisatie (schermen, videomanagement) en ICT-middelen. Op de eRIC is Ordina aanwezig op het centrale plein. Onze professionals gaan graag met u in gesprek over onze oplossingen. |
|
InterINTER is al nagenoeg sinds de oprichting van Meldkamerplein actief betrokken bij de groei, ontwikkeling en succes van dit prachtige initiatief. Thijs Holten van INTER: "Met ruim 50 jaar ervaring en een ontelbaar aantal succesvol afgeronde projecten zijn wij een absolute key-player op het gebied van AV/IT integratie in o.a. primair kritische processen."
"We hebben een team van professionals die uitblinken in het bedenken van verrassende oplossingen waar visualisatie, communicatie en bediening samenkomen. Elke opdracht is een gezamenlijk succes, waarbij procesoptimalisatie voor de opdrachtgever centraal staat. Gezamenlijke successen realiseren we ook met Meldkamerplein, weliswaar met een andere drijfveer en motivatie. Namelijk: kennisdeling, innovatie en netwerken zonder commercieel belang." De kernwaarden van INTER zijn verrassend, daadkrachtig en verbindend. Deze waarden ervaart INTER ook bij Meldkamerplein. Thijs Holten: "Dit maakt samenwerken niet alleen succesvol, maar ook nog eens erg leuk. Meldkamerplein is in mijn optiek een mooie samenstelling van door passie gedreven organisaties die allen vanuit hun eigen expertise actief zijn in het meldkamerdomein. Complementair aan elkaars kennis en kunde zodat we, in combinatie met een groot scala aan partners, onafhankelijk, neutraal en gericht kunnen informeren en adviseren in meldkamer-vraagstukken. Middels workshops, kennissessies, (mini)webinars en vele overige manieren komen we in contact met de markt en visa versa. Wat speelt er in de markt? Waar gaat het naar toe? Welke (technische) ontwikkelingen kunnen we de komende jaren verwachten, etc. In verbinding staan met de markt is voor ons allen cruciaal om antwoorden te kunnen geven op de uitdagingen van nu en de toekomst." Op de Exporic zal INTER middels diverse demonstraties en presentaties, oplossingen voor de (meldkamer)domeinen industriële omgevingen, 112-omgevingen en bewaking openbare infrastructuur laten zien aan de bezoekers. Integratie van processen, geïntegreerde aanpak van keteninformatie en technische oplossingen. INTER zal voorzien in de technische oplossingen waarmee video(bronnen), audio- en bediening worden gedistribueerd naar de werkplek en overzicht-displays. We kijken uit naar de beurs, geweldig dat het weer kan na jaren wachten. En kom vooral langs met uw vraagstukken! |
|
vhp human performancevhp Human Performance bouwt al 20 jaar aan meldkamers die klaar zijn voor de toekomst. Betrokken vanaf het eerste idee tot en met de succesvolle realisatie. We onderzoeken, adviseren, ontwerpen en ontwikkelen praktische oplossingen voor vaak complexe situaties.
Uw visie en strategie vertalen we naar het tactische niveau van de operatie. We zorgen dat meldkamers soepel draaien. Onze oplossingen richten zich op mensen, organisatie en middelen. Wij zijn tijdens de eRIC 2022 aanwezig op het centrale plein van Meldkamerplein. Wij vertellen u graag over onze expertises. Hopelijk ontmoeten we u daar! |
|
Empower4Impact | Roeland StaalMeer dan vier decennia lang heb ik, tijdens mijn werkzaamheden bij Bosch, ervaring opgedaan op het gebied van complexe safety- & securityoplossingen, met name in het meldkamerdomein.
De focus lag daarbij de laatste jaren vooral op de langetermijnstrategie, strategische partnerships en ontwikkelingen gerelateerd aan de nieuwste technologieën, waaronder IoT en AI. Ook heb ik een belangrijke bijdrage geleverd aan de aansluiting van Bosch bij Meldkamerplein. Vanuit een zelfstandige positie opereer ik nu met Empower4Impact in deze markt, werk mee aan groei en ontwikkeling van personen en bedrijven en ben een verbinder om partijen bij elkaar te brengen en samenwerking te stimuleren. Ook Meldkamerplein is daarvoor een geweldig mooi platform, waar ik dan ook van harte mijn kennis, ervaring en passie voor het vak voor inzet. Tijdens de eRIC ga ik graag met u in gesprek! |
Section divider type: arrow --
position: top